پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، تلفات سالانه ناشی از تصادفات در دنیا را بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران رتبه نهم از نظر فراوانی کشته ها را به خود اختصاص داده است.

شعار سال: محمدرضا نازککار در یادمان قربانیان سوانح و تصادفات رانندگی که در سالن اجتماعات ادارهکل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه سازمان ملل سالانه سومین یکشنبه از ماه نوامبر را به یاد قربانیان سوانح جادهای نامگذاری کرده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی به تاسی از این نامگذاری ۲۹ آبان لغایت اول آذر را گرامی میدارد.

وی تلفات سالانه ناشی از تصادفات در دنیا را بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانست و اظهار کرد: براساس آمارهای جهانی، جمهوری اسلامی ایران رتبه نهم از نظر فراوانی کشتهها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گیلان، کاهش تلفات ناشی از تصادفات را در گرو مجموعه عملیات فیزیکی و مهندسی، فعالیتهای مدیریت ترافیک و اقدامات ترویج فرهنگی دانست و عنوان کرد: با ارتقای فرهنگ ترافیکی شاهد رانندگی خوب و کاهش تصادفات خواهیم بود.

این مقام مسئول، از کاهش بیش از ۵۰ درصدی تصادفات طی سالهای ۸۵ تا ۹۵ خبر داد و تصریح کرد: به واسطه فرهنگ غلط ترافیکی حاکم بر راهها، از سال ۸۶ از سرعتکاه استفاده کردیم تا سرعت را به صورت فیزیکی کاهش دهیم. این در حالی است که اگر رانندگان به علائم راهنمایی و رانندگی گوش فرا دهند، هرگز دچار حادثه نخواهند شد.

نازککار، با اشاره به چهارخطه کردن محورهای شریانی استان، متذکر شد: با اجرای این طرح برخورد رو در روی خودروها را کاهش دادیم، اما نقطه ضعف چهارخطهها دوربرگردانهاست. دوربرگردان استاندارد مجموعه مهندسی راه برای تغییر مسیر ۱۸۰ درجهای خودرو بدون تداخل در مسیر سایر خودروها میباشد و در بزرگراهها هر پنج کیلومتر به یک دوربرگردان نیاز دارد.

وی دوربرگردانهای استاندار در محورهای گیلان را محدود دانست و اضافه کرد: دوربرگردانهای استاندارد باید جایگزین دورزدنگاههای موجود شود تا خودروها برای تغییر مسیر ۱۸۰ درجهای در معرض خطر تصادف قرار نگیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای گیلان، هزینه اجرای هر دوربرگردان در کشور را یک میلیارد تومان دانست و یادآور شد: با توجه به اقلیم، جمعیت و محدودیت اراضی در گیلان این هزینه به پنج میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که در گیلان بیش از ۴۸۰ کیلومتر بزرگراه داریم و هزینه اجرای دوربرگردان استاندارد نجومی خواهد شد.

نازککار، با بیان اینکه محورهای اصلی و پرترافیک استان در مسیر رفت و برگشت بدون جداکننده وسط نیست، اظهار کرد: شاخص برخورداری آسفالت راههای روستایی گیلان طی چند سال اخیر افزایش یافته و بالغ بر ۵۲ درصد راهها آسفالت شده است، اما با اعتبارات محدود دولتی نمیتوانیم طرح هندسی راهها را اصلاح کنیم لذا از علائم استفاده کردهایم.

وی طول راههای همسنگ استان را بالغ بر ۱۲ هزار کیلومتر دانست و افزود: هزینه احداث یک کیلومتر راه معادل ۱۹ میلیارد ریال و ارزش سرمایهای آن ۲۳۶ هزار میلیارد ریال است.

این مقام مسئول، خواستار احترام به قانون، احترام به حقوق دیگران، حفظ آرامش و حفظ سرمایههای کشور از سوی کاربران جادهها شد و تصریح کرد: روند تلفات راکبان موتورسیکلت و عابرین پیاده در استان گیلان بالاست و سالانه حدود چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ضرر به کشور وارد میشود لذا نیازمند ارتقای فرهنگی ایمنی و ترافیک هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی گیل سداد، تاریخ 30 آبان 96، کد مطلب: 4008: www.gilsadad.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین